وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

چرا شما باید همین الان یک شماره مجازی تهیه کنید؟

28 فروردین 1403
چرا شما باید همین الان یک شماره مجازی تهیه کنید؟

شماره مجازی به یکی از آیتم‌هایی تبدیل شده که امروزه همه به آن نیاز داریم. با افزایش محدودیت‌های داخلی و خارجی، شماره مجازی بهترین راه شما برای ثبت نام در برنامه‌های مختلف خواهد بود. شماره مجازی، شماره‌ای است که با کاربردها و اهداف کوتاه مدتی به وجود آمده بود؛ اما در حال حاضر کاربردهای زیادی پیدا کرده است.

این نوع شماره‌ها می‌توانند برای افزایش امنیت شما نیز کاربرد داشته باشند و خیال شما را از بابت لو رفتن اطلاعات راحت کنند. در این مطلب از وبسایت شماره مجازی قصد داریم تا نیم نگاهی به شماره مجازی و کاربرد آن در دنیای امروزه داشته باشیم تا دلیل استفاده از این شماره‌ها را بهتر متوجه شوید.


شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی در نام خود می‌تواند چیستی خود را توضیح دهد. شماره مجازی، یعنی شماره تلفنی که به صورت مجازی وجود دارد و در حقیقت نمی‌توان چنین شماره‌هایی را به صورت فیزیکی تهیه کرد. این شماره‌ها تنها در دنیای اینترنت و مجازی وجود دارند و برای استفاده از آنها باید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

شاید فکر کنید چنین شماره‌ای که ساختار فیزیکی ندارد، نمی‌تواند برای برقراری تماس چندان کاربردی باشد؛ در حالی که شماره مجازی در عین این که تمامی کاربردهای شماره واقعی را دارد، می‌تواند بیشتر از یک شماره معمولی عمل کند.

برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک کارهای ساده‌ای است که می‌توانید با شماره مجازی انجام دهید. بعد از خرید شماره مجازی، می‌توانید از برنامه یا سایت مربوطه از کاربردهای آن استفاده کنید. شماره‌های مجازی توسط شرکت‌ها، سازمان‌ها و مخابرات می‌توانند ایجاد شوند.

بدون این که سیم کارت مربوط به آن شرکت یا سازمان را دریافت کنید، می‌توانید با ورود به رسانه آن شرکت از شماره مجازی استفاده کنید. برخی شماره‌های مجازی نیازی به تایید سازمان یا شرکت ندارند و با خیال راحت و به صورت رایگان می‌توانید از آنها استفاده کنید؛ هرچند استفاده از این نوع شماره‌های مجازی را پیشنهاد نمی‌کنیم.

این شماره‌ها نیازی به خط تلفن و دکل مخابرات ندارند؛ پس شماره مجازی محدودیت مکانی ندارد. هر چند شرکت سازنده می‌تواند محدودیت‌هایی برای استفاده از شماره مجازی تعیین کند. در اکثر مواقع، محدودیت چندانی برای استفاده از شماره مجازی وجود نخواهد داشت و با خیال راحت می‌توانید از شماره مجازی بر روی تلفن همراه خود استفاده کنید.

شماره مجازی با استفاده از پروتکل‌های اینترنتی به وجود آمده است. با خرید شماره مجازی، ارتباطات شما با استفاده از پروتکل ویپ یا VoIP برقرار خواهد شد. VoIP به معنی برقراری ارتباط از طریق پروتکل اینترنت است و اکثر شماره‌های مجازی از این راه برای ارتباط استفاده می‌کنند.


انواع شماره مجازی

انواع شماره مجازی و کاربردشان | خرید شماره مجازی

شماره مجازی انواع مختلفی دارد و کاربران می‌توانند بسته به نیاز خود یکی از انواع شماره‌های مجازی را خریداری یا دریافت کنند. بسته به کاربردی که از شماره مجازی انتظار دارید، می‌توانید شماره مجازی متفاوتی تهیه کنید. شماره مجازی تنها برای کاربران اینترنتی و سرگرمی کاربرد ندارد و حتی سازمان‌ها نیز می‌توانند از آنها استفاده کنند. در حقیقت، استفاده سازمانی و شرکتی از شماره مجازی بسیار رایج است.

در بین شماره‌های مجازی، شماره مجازی موبایل محبوب و کاربرد زیادی دارد. اکثر کاربردهای شماره مجازی، در نوع موبایل آن نمایان می‌شود. با خرید این نوع شماره، باید به برنامه خاصی وارید شوید تا از قابلیت‌های آن استفاده کنید. شماره مجازی موبایل در فضای ابری وجود دارد و با اتصال به اینترنت می‌توانید کارهای عادی یا پیشرفته را با آن انجام دهید.

شماره مجازی ثابت، نوع دیگری از شماره مجازی است که برای سازمان‌ها یا شرکت‌ها کاربرد دارد. اکثر شما اگر با شماره مجازی آشنا باشید، آنها را به شکل شماره مجازی مشابه با شماره موبایل مشاهده کرده‌اید.

شماره مجازی ثابت، شماره‌ای مشابه با خطوط ثابت دارد. این شماره‌ها دقیقا مانند شماره مجازی عادی عمل می‌کنند؛ با این تفاوت که تعداد ارقام آنها کمتر بوده و به شکل مجازی هستند. شرکت‌ها و سازمان‌ها برای حل مشکلات ارتباطی بین مشتریان و کارکنان خود از این نوع شماره استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی : آیا شماره های مجازی از امنیت کافی برخوردار هستند؟

شماره مجازی ثابت به صورت رایگان عرضه نمی‌شود و برای تهیه آن باید از مراجع مختلف و معتبر اقدام کنید. خطوط تلفن ویپ که برای شرکت‌ها، دفاتر و سازمان‌ها ارائه می‌شود، از نوع شماره مجازی ثابت است. در هنگامی که مشتریان زیادی به صورت همزمان در حال تماس با شرکت هستند، مشغول بودن خطوط می‌تواند موجب نارضایتی آنها شود. خرید تعداد زیادی خط ثابت و سیم کشی از طریق مخابرات نیز مشکلات خود را دارد.

در این هنگام، خرید شماره مجازی می‌تواند بهترین راه حل برای این مشکلات باشد. نوع دیگری از شماره مجازی نیز به صورت رایگان عرضه می‌شود. این شماره‌ها را می‌توانید در برنامه‌ها و سایت‌ها به صورت رایگان دریافت کنید. شماره‌های مجازی رایگان را همه می‌توانند استفاده کنند.

برای این کار لازم است تا وارد یکی از سایت‌های شماره مجازی رایگان شده و روی شماره مد نظر خود کلیک کنید. در نظر داشته باشید که شماره مجازی رایگان تنها برای دریافت پیامک کاربرد دارد. به دلیل این که شماره مجازی رایگان توسط همه استفاده می‌شود و تنها در بستر سایت وجود دارد، می‌توانید به آنها پیامک ارسال کنید. این برنامه‌ها اغلب برای ساخت حساب کاربری فوری در برخی پلتفرم‌ها به کار گرفته می‌شوند.


کاربرد و مزایای شماره مجازی

شماره مجازی مزایایی دارد که هر کاربری با دانستن آنها می‌توانید به خرید یک شماره مجازی ترغیب شود. اصراری برای خرید شماره مجازی وجود ندارد، اما خرید این شماره‌ها می‌تواند اکثر مشکلات شما را حل کند. در حقیقت، شماره مجازی کاربردهایی دارد که پس از استفاده، به آنها احساس نیاز خواهید کرد.

ساخت حساب کاربری

اکثر کاربران برای ساخت حساب کاربری در یک شبکه اجتماعی یا یک پلتفرم، از شماره مجازی استفاده می‌کنند. اکثر پلتفرم‌ها و شبکه‌های مجازی برای این که به کاربران دسترسی ورود دهند، به تایید شماره تلفن نیاز دارند. این عمل در پلتفرم‌هایی مانند اپل و صرافی‌های خارجی بیشتر به چشم می‌خورد؛ به طور مثال، خرید شماره مجازی برای اپل ایدی.

قابل ذکر است که به دلیل تحریم‌های موجود یا حتی محدودیت‌های داخلی، امکان وارد کردن شماره تلفن ایرانی در این پلتفرم‌ها یا دریافت پیامک این برنامه‌ها وجود ندارد.

صرافی‌ها یا پلتفرم‌های دیگری وجود دارند که برای ارتقا سطح کاربری و وریفای اکانت، درخواست شماره تلفن می‌کنند. برای این که در چنین پلتفرم‌هایی ثبت نام کنید یا حساب کاربری خود را وریفای کنید، می‌توانید از شماره مجازی استفاده کنید.

شماره مجازی بدون محدودیت مکانی

آیا شماره مجازی محدودیت مکانی دارد؟ | خرید شماره مجازی

شماره مجازی محدودیت مکانی ندارد؛ چون شما نیازی به سیم کارت فیزیکی ندارید. شماره‌های مجازی به طور عمومی از کشورهای آمریکا و کانادا صادر می‌شوند. دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی نیز شماره مجازی مختص خود را دارند. در صورتی که برای استفاده از قابلیت‌های یک پلتفرم در یک کشور خاص، به حساب کاربری آن کشور نیاز داشته باشید، می‌توانید از شماره مجازی استفاده کنید.

به طور مثال، برخی پلتفرم‌ها تنها اجازه ساخت حساب کاربری آمریکا را به کاربران می‌دهند. با استفاده از یک ابزار تغییر آی پی و شماره مجازی آمریکا، به راحتی می‌توانید حساب کاربری جدیدی بسازید.

از طرف دیگر، شماره‌های مجازی آمریکا و کانادا برای ایالت‌های مختلف ساخته می‌شوند. شماره مجازی بدین شکل می‌تواند محدودیت‌های مکانی را از پیش رو بردارد. در هنگام خرید، می‌توانید کشور یا حتی ایالت مورد نظر خود برای دریافت شماره مجازی را انتخاب کنید.

اگر از منظر دیگر به این مسئله نگاه کنیم، برای این که با شرکت، دوستان یا مشتریان خود در ارتباط باشید، نیاز نیست شماره خود را تغییر دهید. در صورتی که در کشور دیگری مقیم شوید یا مشغول سفر باشید، به راحتی می‌توانید با دیگران در ارتباط باشید. در حالی که برای استفاده از شماره‌های فیزیکی، نیاز است تا در یک منطقه یا کشور خاص حضور داشته باشید.

کاهش هزینه ارتباطات

شرکت‌های ارتباطی برای ارسال و دریافت پیامک یا برقراری تماس، هزینه خاصی را تعیین می‌کنند. این هزینه در هنگام خروج از کشور یا تغییر منطقه می‌تواند تغییر کند. شماره مجازی این محدودیت را ندارد. برای استفاده از شماره مجازی، تنها نیاز است تا یک هزینه اولیه را پرداخت کنید.

پس از آن به راحتی می‌توانید از تمامی امکانات شماره مجازی به صورت رایگان استفاده کنید. برقراری تماس صوتی، تصویری، ارسال و دریافت پیامک یا قابلیت‌های دیگر شماره مجازی رایگان هستند.

مطلب پیشنهادی : نحوه ساخت شماره مجازی رایگان

حفظ حریم شخصی

آیا شماره های مجازی از امنیت کافی برخوردار هستند؟ | خرید شماره مجازی

شماره شخصی و فیزیکی می‌تواند برای اکثر افراد بسیار مهم باشد. در صورتی که به شماره شخصی خود اهمیت زیادی می‌دهید، می‌توانید از شماره مجازی استفاده کنید. همه پلتفرم‌ها و رسانه‌ها، در معرض هک شدن قرار دارند. برخی پلتفرم‌ها نیز اطلاعات کاربران را در اختیار دیگر رسانه‌ها یا دولت‌ها قرار می‌دهند.

برای این که به طور نامعلوم در این برنامه‌ها فعالیت کنید، می‌توانید از یک شماره مجازی برای ثبت نام استفاده نمایید. این شماره مجازی را می‌توانید همیشه پاک کرده و شماره مجازی جدیدی دریافت کنید.

مزایای کسب و کاری

تا به این جای کار از مزیت‌های شماره مجازی شخصی گفتیم. شماره مجازی استفاده شده برای کسب و کار نیز می‌توانید پرمزیت باشد. در صورتی که با خارج از کشور در ارتباط هستید، باید با پرداخت هزینه‌های ارتباطی بالا و قطعی ارتباطات دست و پنجه نرم کنید.

برای این که به طور مداوم با مشتریان یا حتی کارکنان خارجی خود در ارتباط باشید، شماره مجازی بهترین انتخاب است. این شماره‌ها در هنگام برقراری تماس هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند.

از طرف دیگر، شماره مجازی می‌تواند به کامپیوتر نیز متصل شود. پاسخ‌گوی تلفنی گویا یکی از مزیت‌های شماره مجازی برای شرکت‌ها و کسب و کارها است. ضبط تماس‌ها با کیفیت بهتر، دریافت لیدهای بیشتر برای پیشرفت کسب و کار را با شماره مجازی، به صورت بهتری می‌توانید انجام دهید.

خرید شماره مجازی

شماره مجازی در دنیای امروزه یک لازمه برای کسب و کارها و افراد است. برای این که به راحتی از پلتفرم‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده کنید، به شماره مجازی نیاز خواهید داشت. شماره مجازی علاوه بر این که برای برقراری تماس و دریافت پیامک کاربرد دارد، می‌تواند کاربردهای دیگری نیز برای کاربران داشته باشد.

ضبط تماس، استفاده از منشی‌های تلفنی گویا، برقراری ارتباط با کارکنان بخش‌های مختلف یک شرکت تنها بخشی از مزیت‌های شماره مجازی است.

حال که با اهمیت شماره مجازی آشنا شدید، شاید برای‌تان سوال شود که این شماره‌ها را از کجا تهیه کنیم؟ توصیه می‌شود همیشه از شماره‌های مجازی پولی و معتبر استفاده کنید. این شماره‌ها به طور معمول از طرف شرکت‌ها و کمپانی‌های معروف و بزرگ دنیا ایجاد می‌شوند.

فروشگاه شماره مجازی یکی از معتبرترین مراکز برای خرید شماره مجازی با بهترین قیمت است. از طریق فروشگاه شماره مجازی می‌توانید انواع شماره‌ها را با کشورها و قیمت‌های مختلف برای منظور خود تهیه کنید. برای استفاده از خدمات پلتفرم شماره مجازی، می‌توانید وارد سایت virtual-number.ir شوید.

سرویس های محبوب

موارد بیشتر