وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

آموزش ساخت اپل آیدی

06 اردیبهشت 1403
آموزش ساخت اپل آیدی

داشتن اپل آیدی برای استفاده از خدمات اپل ضروری است و از اولین کارهایی که صاحبان آیفون‌ها باید به آن اقدام کنند، ساخت یک اپل آیدی برای خودشان است. اپل آیدی با تایید هویت کاربر دستگاه، دسترسی دارندگان محصولات اپل را به خدمات نرم‌افزاری آن ممکن می‌کند.

فرایند ساخت اپل آیدی کاملا رایگان است؛ ولی متاسفانه در کشور ما بسیاری از خریداران دستگاه‌های اپل اعم از آیفون، آی‌پد، مک بوک، اپل واچ و... به دلیل اطلاع نداشتن از نحوه انجام درست این کار، با پرداخت مبلغی ساخت اپل آیدی خود را به موبایل‌فروشی‌ها واگذار می‌کنند. پس از مطالعه این مقاله از وبسایت شماره مجازی، شما نیز خواهید توانست برای دستگاه اپل خود یک حساب کاربری باز کنید؛ پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.


اپل آیدی چیست؟

اپل آیدی یا همان Apple ID حساب کاربری مختص سیستم عامل iOS است و در واقع هویت مجازی صاحب دستگاه به شمار می‌رود. فارغ از این که دستگاه شما کدام یک از محصولات ساخت اپل است؛ داشتن حساب کاربری ویژه برایتان ضروری خواهد بود. همچنین دسترسی به آپدیت‌های سیستم و برنامه‌های کاربردی نیز نیازمند ساخت اپل آیدی برای دستگاه شماست.

اپل آیدی چه کاربردی دارد؟

یکی از کاربردهای اصلی اپل آیدی، ویژگی شخصی‌سازی و هماهنگی بین چند دستگاه است. اگر یک آیدی برای تلفن همراه  باز کردید با استفاده از آن می‌توانید از خدمات شرکت اپل در سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کنید. اپل آیدی، تمامی محتوای مربوط به شما را در سرورهای خودش نگاه می‌دارد و هنگام وارد شدن به یکی از برنامه‌های اپل در دستگاهی دیگر، همان اطلاعات را در اختیارتان می‌گذارد.


روش‌های ساخت اپل آیدی

برای ساخت اپل آیدی در هر پلتفرمی نیاز به یک ایمیل معتبر و در دسترس خواهید داشت. اگر قصد دارید از طریق اپ استور این کار را انجام دهید، نیاز به یک آدرس واقعی دارید. در صورت استفاده از سایت برای ایجاد اکانت نیز به یک شماره موبایل نیاز خواهید داشت.

با توجه به این که کشور ایران در لیست تحریم محصولات اپل قرار دارد، شماره تلفن ایرانی و همچنین آدرس منزل ایرانی برای احراز هویت در سایت اپل و استفاده از امکانات آن ممکن نیست. وارد کردن شماره تلفن از جمله شرایط جدید ساخت اپل آیدی است. البته این محدودیت‌ها بدین معنی نیست که هرگز نمی‌توانید اپل آیدی داشته باشید. صرفا باید با ترفندهای این کار آشنایی لازم را داشته باشید.

از روش‌های جایگزین برای رفع محدودیت می‌توان استفاده از شماره تلفن شخص قابل اعتمادی که در خارج زندگی می‌کند، ساخت شماره مجازی رایگان و استفاده از سرویس‌های دریافت پیامک نام برد. در استفاده از روش اول حواستان باشد که شخص صاحب شماره می‌تواند به اطلاعات آیدی شما دسترسی داشته باشد و ممکن است بدون کسب اجازه از شما این کار را انجام دهد (آیدی شما با نام او ثبت می‌شود). هنگام بازیابی رمز عبور یا احراز هویت نیز باید به این شخص دسترسی مناسبی داشته باشید. به نسبت سایر روش‌های احراز هویت، این روش مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین راه ساخت آیدی به شمار می‌رود.

روش دوم خرید شماره مجازی با پیش شماره غیر ایرانی (ترجیحا با پیش شماره ایالات متحده) و احراز هویت به کمک آن است. با این که گفتیم خود فرایند ساخت اکانت هزینه‌ای ندارد ولی متاسفانه پروسه دور زدن تحریم و فراهم کردن یک هویت مجازی در خارج از ایران می‌تواند هزینه‌های خاص خود را داشته باشد. در اینجا با خرید شماره مجازی می‌توانید از خدمات پیامکی و گاها تماسی این شماره مثل یک شماره واقعی استفاده کنید.

ساخت اپل آیدی از طرق متعددی ممکن است. به طور کلی می‌توان به کمک روش‌های زیر برای خود اکانت اپل بسازید :

•    سایت Apple ID
•    سایت Apple Music
•    سایت iCloud
•    برنامه iTunes
•    دستگاه آیفون یا آیپد


ساخت اپل آیدی با سایت

اولین راهی که به شما معرفی می‌کنیم، استفاده از سایت برای ساخت اپل آیدی است. در ادامه مراحل این کار را توضیح خواهیم داد:

1.    وارد سایت Apple ID شوید. ( به آدرس https://appleid.apple.com )
2.    گزینه Create Your Apple ID را انتخاب کنید.
3.    در این مرحله اطلاعات خودتان را وارد خواهید کرد.

بخش اول مربوط به اطلاعات شخصی شماست. کادر اول محل وارد کردن نام و نام خانوادگی است. فیلد بعدی کشور محل زندگی شما را می‌پرسد که بهتر است United States یا کشوری که تصمیم به استفاده از پیش شماره آن دارید را انتخاب کنید. البته که پس از باز کردن حساب می‌توانید کشور اپل آیدی خود را تغییر دهید. در گام آخر تاریخ تولد میلادی خود را وارد کنید.

بخش دوم نشانی ایمیل شما را می‌خواهد. آدرس ایمیل معتبری را که به طور دائم در دسترس‌تان وجود دارد را انتخاب کنید. سپس نشانی اپل آیدی مورد نظرتان را وارد کنید. توجه داشته باشید که آدرس ایمیل وارد شده در این مرحله به عنوان نام کاربری اپل آیدی‌تان نیز استفاده خواهد شد. فیلدهای بعدی به ترتیب، رمز ورود و تکرار رمز ورود هستند. همان‌طور که سایت به شما گوشزد خواهد کرد، رمز ورود باید عبارتی متشکل از حداقل 8 کاراکتر با حروف کوچک، بزرگ و عدد باشد.

قسمت سوم برای وارد کردن شماره تلفن است. این بخش برای ساختن اپل آیدی ضروری بوده و نمی‌توان آن را رد کرد. به طور پیش‌فرض کد پیش‌شماره ایالات متحده در اینجا قرار دارد. اگر قصد استفاده از شماره کشور دیگری را دارید روی این بخش کلیک کنید و کشور مورد نظرتان را از بین آن‌ها انتخاب کنید. در فیلد بعدی خود شماره تلفن را وارد خواهید کرد و از بین گزینه‌های Phone call و Text message برای تایید شماره تلفن انتخاب کنید.
صفحه بعد در مورد ارسال خبرنامه و تبلیغات است. در صورت عدم تمایل به دریافت تبلیغات و اخبار از طرف اپل، همه گزینه‌ها را غیر فعال کنید.

پس از کامل کردن ثبت نام وارد ایمیل خود شوید و اکانت خود را تایید کنید. ایمیلی که به شما ارسال می‌شود یک کد 6 رقمی دارد که باید آن را به خاطر بسپارید یا جایی یادداشت کنید و به صفحه ثبت نام برگردید. رمز را وارد کنید و تایید را بزنید.

اکنون به شماره‌ای که ثبت کرده‌اید کدی SMS می‌شود. آن را در قسمت مشخص شده وارد کنید تا شماره تلفن‌تان نیز تایید شود. ساخت اپل آیدی شما در اینجا به اتمام رسید. در بخش‌های بعدی نیز سایر راه‌های موجود برای این کار را برایتان خواهیم نوشت.

ساخت اپل آیدی به وسیله اپل موزیک

آسان ترین راه برای ساخت اپل آیدی | خرید شماره مجازی

اپل آیدی از جمله سرویس‌های شماره مجازی گوگل است که مختص صاحبان محصولات آیفون نیست و سایرین نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. با باز کردن یک اکانت در اپل موزیک می‌توانید از این آیدی برای ورود به سایر دستگاه‌های اپل نیز استفاده کنید. برای ساخت اپل آیدی به وسیله اپل موزیک، می‌توانید از برنامه این سرویس روی موبایل یا از نسخه تحت وب آن استفاده کنید.

عبارت Apple Music را سرچ کنید. سایت اپل موزیک باید جز اولین پیشنهادهای نشان داده شده باشد. وارد سایت شوید و گزینه Sign in را انتخاب کنید. صفحه‌ای که برایتان لود می‌شود یک گزینه دیگر به اسم Create an Apple ID نیز دارد. پس از زدن این گزینه، همانند ثبت نام در سایت اپل آیدی، باید اطلاعات شخصی خودتان مثل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و ایمیل‌تان را وارد کنید. در نهایت نیز با تعیین پسورد و تایید ایمیل ارسالی به شما، کار ساخت اپل آیدی به اتمام می‌رسد.

ساخت اپل آیدی از طریق آیکلود

آیکلود یا همان iCloud همان سرویس فضای ابری شرکت اپل است که فایل‌ها و اطلاعات شخصی کاربران را در سرورهای خود نگهداری می‌کند و اجازه دسرسی آنی و بدون مشکل در هر جایی برای کاربرانش فراهم می‌کند. به کمک آیکلود می‌توانید یک نسخه پشتیبان از تمام اطلاعات مهم خود همچون عکس‌ها، ویدیوها، لیست مخاطبان، ایمیل‌ها و یادداشت‌های خود تهیه کنید.

همچنین قابلیت پیدا کردن موبایل گم شده (Find My Phone) و یا کنترل محتویات آن از راه دور، ویژگی بسیار کاربردی این برنامه است. از این برنامه نیز می‌توانید به عنوان مسیری برای ساختن اپل آیدی استفاده کنید.

ساخت اپل آیدی با آیتونز

آیتونز یک نرم‌افزار چندکاره برای مدیریت سیستم‌های اپل است و به نوعی راه حل تمام مشکلات اپل از این برنامه گذر می‌کند.یکی از چندین کاربرد‌ مختلف آیتونز، انتقال آسان فایل‌ها و اطلاعات از موبایل‌های آیفون به انواع کامپیوترها است. در اصل آیتونز یک برنامه مولتی‌مدیا بسیار حرفه‌ای است که برای همه موبایل‌های آیفون نقشی حیاتی دارد.

اگر به برنامه آیتونز دسترسی دارید، می‌توانید از طریق آن برای خود یک اپل آیدی بسازید. مراحل طی شده و اطلاعات لازم برای ساخت اپل آیدی از طریق برنامه آیتونز فرق چندانی با سایر روش‌ها ندارد.

ساخت اپل آیدی رایگان با گوشی آیفون

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت اپل آیدی، استفاده از بخش تنظیمات دستگاه آیفون است. اگر به سایت، آیکلود یا آیتونز دسترسی ندارید، می‌توانید به راحتی در تنظیمات تلفن خود، به بخش Sign in to your iPhone بروید و همان مراحلی که در سایر پلتفرم‌ها طی می‌کردید را اینجا انجام دهید.

با این که ساخت اپل آیدی در اکثر مواقع در این مرحله به پایان می‌رسد، برای استفاده از اپ استور آیفون، باید درون خود اپ استور وارد حسابتان شوید. در اینجا پس از اولین ورود به برنامه استور گزینه Use Existing Apple ID را انتخاب کنید. پس از وارد کردن یوزرنیم و پسورد اپل آیدی‌تان، وارد برنامه می‌شوید و می‌توانید از امکانات آن نهایت استفاده را ببرید.

سرویس های محبوب

موارد بیشتر