وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

اضافه شدن Username@ به واتس اپ!

23 دی 1402
اضافه شدن Username@ به واتس اپ!

واتس اپ، پلتفرم پیام‌رسان متعلق به شرکت متا، در حال کار بر روی یک ویژگی جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد یک Username منحصر به فرد برای حساب خود انتخاب کنند این ویژگی مورد درخواست طولانی مدت که به کاربران امکان می‌دهد با دیگران چت کنند، بدون اینکه نیاز باشد شماره تلفن خود را به اشتراک بگذارند. این یک گام مهم برای افزایش حریم خصوصی کاربران واتس اپ است. این قابلیت در حال حاضر در حال آزمایش با یک گروه کوچک از آزمایش‌کنندگان بتا است و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده برای همه کاربران عرضه شود. در این مقاله از بلاگ شماره مجازی به بررسی کامل این قابلیت می‌پردازیم.

به گزارش techcrunch، نسخه بتا جدید واتس اپ برای دستگاه‌های اندروید شامل ویژگی نام کاربری است. این ویژگی باعث می‌شود بخش «Username واتس اپ» در صفحه پروفایل در تنظیمات قابل مشاهده باشد. در اینجا، کاربران می‌توانند یک نام کاربری یکتا برای حساب خود انتخاب کنند.


کاربرد Username چیست؟

هنگامی که Username فعال شد، کاربران می‌توانند یکدیگر را با جستجو نام کاربری خود پیدا کنند. این قابلیت کار را برای کاربران آسان‌تر می‌کند تا با افرادی که نمی‌خواهند شماره تلفن خود را به اشتراک بگذارند، مانند افرادی که نگران حریم خصوصی هستند یا افرادی که از واتس اپ در محیط حرفه‌ای استفاده می‌کنند، ارتباط برقرار کنند. اضافه شدن Username یک گام مهم رو به جلو برای واتس اپ بوده و این همان ویژگی است که سال‌ها توسط کاربران درخواست شده و این برنامه را برای همه ایمن‌تر و راحت‌تر می‌کند.
در حال حاضر، کاربران واتس اپ در گروه‌ها و چت‌های تک‌نفره می‌توانند شماره تلفن یکدیگر را ببینند. وقتی این ویژگی عرضه شود، احتمالا برنامه به افراد اجازه می‌دهد که شماره تلفن خود را از کسانی که در دفترچه تلفن آن‌ها نیستند، پنهان کنند.
یان کوم، بنیانگذار و مدیر عامل سابق واتس اپ درباره اضافه شدن Username به واتس اپ گفت: اضافه شدن نام کاربری یک ویژگی مهم برای واتس اپ است که به کاربران کمک می‌کند تا حریم خصوصی خود را حفظ کنند. این ویژگی همچنین می‌تواند به تسهیل ارتباط بین کاربران کمک کند.


نحوه استفاده از Username در واتس اپ‌‌

هنوز مشخص نیست که واتس اپ چه روشی را برای انتخاب Username توسط کاربران در نظر گرفته است؛ زیرا در حال حاضر 2 میلیارد نفر از این برنامه پیام‌رسانی استفاده می‌کنند. شرکت هیچ نظری در مورد این موضوع نداده و هیچ جزئیاتی در مورد این ویژگی را به اشتراک نگذاشته است. برنامه پیام‌رسانی رقیب واتس اپ، تلگرام، قابلیتی را به کاربران خود داده که بتوانند شماره تماس خود را پنهان کنند و به جای آن نام کاربری خود را نشان دهند. سال گذشته، تلگرام حراجی‌هایی را برای Username ارزشمند راه انداخت. جالب خواهد بود که ببینیم واتس اپ چگونه به درخواست‌های Username ارزشمند پاسخ می‌دهد و چگونه قصد دارد آن‌ها را محافظت کند.
اگر واتس‌ اپ بخواهد مانند تلگرام عمل کند، هنگامی که Username فعال شد، می‌توانید شروع به استفاده از آن برای یافتن سایر کاربران کنید. برای انجام این کار برنامه واتس اپ را باز کنید و به ‌‌تنظیمات حساب و در ادامه Username‌‌ بروید، نام کاربری مورد نظر خود را وارد کنید و سپس روی ‌‌ذخیره‌‌ ضربه بزنید.


‌‌پیامدهای حریم خصوصی Username‌‌

username در واتس آپ | حریم خصوصی ایجاد شده با قبلیت جدید واتس اپ | خرید شماره مجازی ارزان | خرید شماره مجازی

اضافه شدن Username برخی از پیامدهای حریم خصوصی را دارد. به عنوان مثال، اگر نام کاربری را انتخاب کنید که به راحتی قابل شناسایی است، مانند نام خود یا نام شرکت خود، ممکن است یافتن شما برای افراد آسان‌تر شود.
همچنین مهم است توجه داشته باشید که Username حساس به حروف بزرگ و کوچک نیست. این بدان معناست که اگر نام کاربری را با تمام حروف کوچک ایجاد کنید، با نام کاربری با تمام حروف بزرگ یکسان خواهد بود. همچن این قابلیت موجیب این می‌شود که اکانت شما از خطر هک شدن واتس اپ در امان باشد.
تام واتسون، تحلیلگر ارشد در شرکت گارتنر درباره افزودن این قابلیت گفت: اضافه شدن Username یک ویژگی ضروری برای واتس اپ است، این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا یکدیگر را بدون اشتراک‌گذاری شماره تلفن خود پیدا کنند. این امر می‌تواند برای افرادی که نگران حریم خصوصی خود هستند یا افرادی که در محیط‌های حرفه‌ای از واتس اپ استفاده می‌کنند مفید باشد.


تاثیرات Username در واتس اپ

Username می‌تواند به کاربران کمک کند تا حریم خصوصی خود را حفظ کنند.‌‌ با استفاده از نام کاربری، کاربران دیگر نیازی به اشتراک‌گذاری شماره تلفن خود برای یافتن یکدیگر ندارند. این امر می‌تواند برای افرادی که نگران حریم خصوصی خود هستند یا افرادی که در محیط‌های حرفه‌ای از واتس اپ استفاده می‌کنند، مفید باشد.
همچنین، Username می‌تواند حریم خصوصی کاربران را کاهش دهد.‌‌ اگر کاربران نام کاربری را انتخاب کنند که به راحتی قابل شناسایی است، مانند نام خود یا نام شرکت خود، ممکن است یافتن آنها برای افراد آسان‌تر شود. ‌‌در نهایت، تاثیر اضافه شدن Username به واتس اپ بر حریم خصوصی کاربران به نحوه استفاده آنها از این ویژگی بستگی دارد.‌‌ کاربران باید هنگام انتخاب نام کاربری خود مراقب باشند و از به اشتراک گذاشتن نام کاربری خود با افراد ناشناس خودداری کنند.


واتس اپ چه ویژگی‌ دیگری جدیدا اضافه کرده است؟

اوایل این ماه، واتس اپ یک ویژگی حریم خصوصی جدید را عرضه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد چت‌های فردی خود را پنهان و قفل کنند. این چت‌ها فقط با استفاده از تایید هویت بیومتریک یا رمز عبور دستگاه قابل باز کردن هستند.
جالب است بدانید استفاده از شماره مجازی به دلیل تحریم‌ها رواج پیدا کرده و دلیل این موضوع استفاده از پلتفرم‌ها و سرویس‌های آنلاینی است که فقط با شماره تلفن کشور‌های خاصی امکان دسترسی به آن‌ها وجود دارد. در واقع شماره مجازی دسترسی کاربران را به هدف‌های مشخص، با حفظ حریم خصوصی آن‌ها آسان کرده است. در این میان خرید شماره مجازی آمریکا به دلیل کمترین محدودیت از محبوبیت بیشتری برخوردار است. 
وبسایت شماره مجازی با ارائه شماره مجازی آمریکا و سایر کشور‌ها امکان خرید شماره مجازی ارزان و با کیفیت را برای کاربران فراهم کرده است. این وبسایت شماره مجازی‌‌های خود را با ضمانت اصالت و پشتیبانی 24 ساعته در اختیار خریداران قرار می‌دهد. 
 

سرویس های محبوب

موارد بیشتر