وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

آموزش استفاده از شماره مجازی

01 اردیبهشت 1403
آموزش استفاده از شماره مجازی

ناشناس ماندن به دلیل حفظ حریم خصوصی یا بنا به دلایل دیگر، یکی از درخواست هایی است که بسیاری از افراد می خواهند از طریق های مختلفی به آن دست پیدا کنند. به همین دلیل؛ بسیاری از شماره های مجازی استفاده می کنند. اما ممکن است ندانند که چگونه از این شماره ها استفاده کنند.

ما در این مقاله قصد داریم تا به آموزش استفاده از شماره مجازی بپردازیم تا افراد بتوانند به سادگی امکان استفاده از این شماره ها را داشته باشند. همان طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای ساخت شماره مجازی وجود دارد و افراد می‌توانند با استفاده از برنامه هایی به صورت رایگان این شماره‌ها را در اختیار داشته باشند و همچنین می‌توانند از سایت های معتبری برای خرید استفاده کنند.

مطمئناً تا بحال متوجه شده اید که استفاده کردن از شماره های مجازی رایگان چقدر می تواند تاثیر بسیار زیادی بر امنیت حساب کاربری شما داشته باشد، اما ما قصد داریم تا در این مقاله به آموزش استفاده از شماره های مجازی بپردازیم. به نکات دیگری اشاره نمی‌کنیم چون در مقالات جداگانه‌ای به توضیح هر کدام از آن ها پرداختیم.

افرادی که همیشه تمایل دارند تا بنا به دلایلی امنیت خود را حفظ کنند، از اینگونه شماره ها استفاده می کنند. مطمئنا استفاده کردن از این شماره ها مزایای بسیار زیادی دارد که می توانید از تمامی آن ها بهره مند شوید. ابتدا به توضیح مختصری در مورد اینکه شماره مجازی چیست می پردازیم و سپس با گفتن برخی مزایا به معرفی روش های استفاده از این شماره های مجازی می پردازیم که شما به طور کامل بتوانید اطلاعات مفیدی را در این زمینه دریافت کنید.

شماره مجازی چیست؟

سوالی که ابتدا برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید و می‌خواهند بدانند که دقیقاً این شماره ها چه هستند و چگونه می توان از آن ها استفاده کرد؟ این شماره ها هم مثل سیم کارت های فیزیکی هستند که شما داخل گوشی خود قرار می دهید و امکان برقراری تماس و یا دریافت پیام از تمامی خطوط را دارید.

اما شرایط کمی متفاوت تر است و شما در زمان استفاده کردن از این گونه شماره ها نیازی نیست تا یک سیم کارت فیزیکی را درون دستگاه خود قرار دهید و می توانید تنها با استفاده از نرم افزارهایی که برای این کار طراحی شده‌اند، امکان دریافت پیام کوتاه یا تماس را داشته باشید.

با این تفاسیر مطمئناً شما هم به این موضوع آگاه می‌شوید که چقدر می‌تواند این شماره‌ها برای شما سودمند باشد. به طور مثال اولین قابلیتی که این شماره ها دارند؛ این است که می توانید از آن ها در مکان‌های مختلفی استفاده کنید. یعنی شما می توانید شماره مجازی کشور آمریکا را داشته باشد اما در ایران از آن استفاده کنید.

این یعنی شما یک شماره آمریکایی دارید که هر زمان می توانید با هر نقطه از جهان در تماس باشید. این گونه شماره ها با استفاده از اینترنت کار می کنند و شما تنها کافی است تا به اینترنت متصل شوید و امکان برقراری تماس با افراد مختلف را داشته باشید.

به دو شیوه می‌توانید این شماره‌ها را برای خود داشته باشید، ابتدا با استفاده از روش رایگان می توانید از برنامه‌هایی استفاده کنید که می‌توانند به صورت رایگان شماره های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد که نحوه ساخت شماره مجازی رایگان را قبلا در سایت قرار دادیم، منتها در سمت دیگر هم می توانید از سایت های معتبری برای خرید استفاده کنید.

این سایت ها شماره های اختصاصی هر کشوری را در اختیارتان قرار می دهند که می توانید بنا به علاقه خود شماره هر کشوری را در اختیار داشته باشید. حتی شما برای اینکه از پلتفرم های مختلف استفاده کنید می توانید شماره مختص به هر پلتفرم را دریافت کنید و از آن بهره ببرید.

نحوه آسان استفاده از شماره مجازی

آموزش استفاده از شماره مجازی | مرجع رسمی شماره مجازی در ایران

در این بخش باید دید که چگونه می توانید از این شماره ها استفاده کنید. ما در این قسمت می خواهیم به توضیح کاملی در مورد نحوه استفاده کردن از این شماره ها بپردازیم تا بتوانید بهترین عملکرد را با استفاده از آن ها داشته باشید.

بسیاری برای اینکه بتوانند زندگی کاری خود را از زندگی شخصی خود جدا کنند از این شماره ها استفاده می‌کنند به طور مثال چندی پیش شرکتی با ما تماس گرفت که آن ها قصد داشتند تا برای بخشی از کارمندان خود که با مشتریان در ارتباط هستند، شماره های مجازی سفارش دهند که از این طریق کارکنان بتوانند بدون استفاده کردن از شماره های شخصی خود با مشتریان در ارتباط باشند.

مطمئناً این راهکار می‌تواند بسیار سودمند و به صرفه تر باشد. چرا که می توانند با هزینه های بسیار کمی امکان برقراری ارتباط با مشتریان خود را داشته باشند. اما این که چگونه می توانید از این شماره ها استفاده کنید را در ادامه توضیح خواهیم داد.

بسیاری از افراد از این شماره ها برای ایجاد حساب کاربری استفاده می کنند. این کار دلایل مختلفی دارد و شاید مهمترین آن، این باشد که پیام رسان واتس‌اپ شماره افراد را در اختیار دیگران قرار می دهد و ممکن است در گروهی حضور داشته باشید که تمایلی نداشته باشید تا شماره تلفن شخصی‌تان در اختیار افراد آن گروه قرار بگیرد.

متاسفانه واتس‌اپ این امکان را ندارد و شماره شما در معرض دید این افراد حاضر در گروه قرار می‌گیرد و نمی‌توانید کاری انجام دهید. بهترین کار برای این که بتوانید امنیت خود را حفظ کنید این است که از شماره دیگری استفاده کنید و از شماره شخصی خود برای پیوستن به این گروه ها استفاده نکنید.

بهترین پیشنهاد می تواند استفاده کردن از شماره مجازی واتس اپ باشد چون قابلیت های بسیاری دارند که در کنار ثبت نام در واتس اپ می توانید از آن ها استفاده کنید. روند ثبت نام در پیام رسان واتس‌اپ مانند استفاده کردن از سیم‌کارت‌های فیزیکی است و شما زمانی که شماره مجازی خود را در پیام رسان واتس‌اپ وارد می کنید، کد تاییدی برای شما ارسال می شود.

اما این کد را چگونه می توانید دریافت کنید؟ اپلیکیشن هایی برای این کار در نظر گرفته شده اند که شما می توانید شماره مجازی خود را در آن ها وارد کنید و از این طریق به تمامی اطلاعات شماره خود دسترسی داشته باشید. زمانی که شما اپلیکیشن را در اختیار داشته باشید کد تایید پیامک شده به اپلیکیشن ارسال می شود و شما با دسترسی داشتن به کد می توانید آن را در پیام رسان واتس‌اپ وارد کنید. به همین راحتی شما می توانید ثبت نام خود را تکمیل کنید و از تمامی مزایای استفاده کردن از این پیام رسان بهره ببرید.

آموزش استفاده از شماره مجازی در تلگرام

یکی دیگر از موضوعاتی که افراد به دنبال آن هستند امکان استفاده کردن از این شماره‌ها در رسانه‌های مختلف است. در بالا مشاهده کردید که ما به آموزش استفاده از شماره مجازی در واتس‌اپ پرداختیم و حال نوبت این می رسد که این روند را برای ساخت حساب کاربری تلگرام با شماره مجازی نیز توضیح دهیم.

البته این نکته را باید یادآور شویم که تلگرام برای شماره های مجازی قوانینی را در نظر گرفته که افراد باید به آن دقت بسیار زیادی داشته باشند. به طور مثال تلگرام اجازه دسترسی برخی کاربران غیرفعال را به حساب کاربری خود نمی دهد. این امکان زمانی برای شما فعال می شود که نتوانید برای مدتی به حساب کاربری خود وارد شوید. 

مطمئنا می توانید با استفاده از محدودیتی که در قسمت تنظیمات در نظر گرفته می‌شود، مشخص کنید که اگر بعد از یک زمان مشخص به حساب کاربری خود وارد نشوید این حساب مسدود شود. اما این مشکل برای بسیاری از کاربران که از شماره های رایگان استفاده می‌کردند به وجود می‌آمد چرا که در زمان استفاده کردن از شماره های رایگان برای مدت محدودی یک شماره در اختیارتان قرار می گیرد.

همین امر سبب می‌شود تا در دفعات بعدی زمانی که می خواهید به شماره خود دسترسی داشته باشید، نمی توانید کد تایید را دریافت کنید. به همین دلیل تمامی اطلاعاتی که روی حساب کاربریتان وجود دارد، از بین می‌رود.

در ابتدا باید این نکته را بدانید که روند ثبت نام در تلگرام نیز مانند واتس‌اپ است و شما می توانید به سادگی این کار را انجام دهید. کافی است در ابتدا وارد پیام رسان تلگرام شوید و شماره مجازی خود را وارد کنید. پس از اینکه شماره خود را وارد کردید کد تاییدی به اپلیکیشن مورد نظر ارسال می‌شود.

می توان گفت که برای استفاده کردن از شماره های مجازی شما نیاز به اپلیکیشنی دارید که این اپلیکیشن، کار دریافت و یا ارسال تماس را انجام می‌دهد و در واقع این اپلیکیشن به شما کمک می کند تا پیام کوتاه و یا تماس های ورودی و خروجی خود را کنترل کنید. 

زمانی که پیام کوتاهی برای اپلیکیشن ارسال می شود کد تایید ارسال شده را می‌توانید در پیام رسان تلگرام وارد کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید. حال دیگر این بستگی به شما دارد که از شماره های رایگان استفاده کنید یا با بهره بردن از شماره مجازی دائمی که به صورت پولی در دسترستان قرار گرفته، بتوانید به یک شماره دائمی دسترسی داشته باشید.

آموزش استفاده از شماره مجازی در اپلیکیشن های مختلف

در بسیاری از اپلیکیشن های مختلف شما می توانید با استفاده از همین روش روند ثبت نام و یا ایجاد حساب کاربری خود را انجام دهید. به طور مثال کسانی که برای ثبت نام در تیک تاک از این شماره ها استفاده کنند می‌توانند همین رویه را در مورد شماره مجازی تیک تاک پیش بروند و در هنگام وارد کردن شماره تلفن همراه، شماره مجازی خود را وارد کنند و از طریق اپلیکیشن هایی که وجود دارد این پیام و یا تماس ورودی را دریافت کنند.

بیشتر این شبکه‌های اجتماعی از همین روند برای ثبت نام افراد استفاده می کنند و شما می توانید به همین شکل کد تایید خود را دریافت کنید و در اپلیکیشن مورد نظر آن را وارد کنید.

نکته دیگری که وجود دارد این است که در بسیاری از سایت های خارجی امکان ثبت نام برای کاربران ایرانی وجود ندارد و این کاربران باید از شماره تلفن های دیگری برای ثبت نام استفاده کنند. به طور مثال برخی از این سایت ها به دلیل تحریم ها امکان ثبت نام به کاربران ایرانی که با پیش شماره ایران اقدام به ثبت‌نام می‌کنند را نمی‌دهند و فرد می‌تواند با استفاده کردن از شماره مجازی یک کشور خاص این کار را انجام دهد.

ما به همین دلیل کشورها را دسته‌بندی کرده ایم و همچنین پلتفرم های مختلفی را دسته‌بندی کرده ایم که شما بتوانید امکان خرید شماره مجازی کشور موردنظر تان را داشته باشید. به طور مثال ممکن است امکان استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک در برخی کشورها با محدودیت‌هایی مواجه شود و زمانی که از شماره تلفن آن کشور برای ثبت نام استفاده کنید این محدودیت‌ها شامل شما نیز می شود و چه بهتر که از شماره تلفن کشور هایی استفاده کنید که هیچ گونه محدودیتی برای شما نداشته باشد.

چگونه شماره مجازی بخریم؟

آموزش خرید شماره مجازی | مرجع رسمی شماره مجازی در ایران

اگر با این سوال مواجه شده اید که چگونه می توان شماره های دائمی برای خود داشته باشید ما می توانیم به شما کمک کنیم و شماره های اختصاصی را در اختیارتان قرار دهیم که جز شما فرد دیگری نمی تواند از آن ها استفاده کند. در بخش‌های مختلفی که ما در مورد معایب استفاده کردن از شماره های رایگان توضیح دادیم.

به این موضوع کاملاً اشاره کردیم و گفتیم زمانی که فرد از اپلیکیشن‌های مختلفی برای استفاده کردن از شماره های مجازی رایگان استفاده می کند در واقع به یک شماره اشتراکی دسترسی دارد که این شماره در اختیار افراد مختلف دیگری نیز قرار می‌گیرد و ممکن است در موقعیت‌های متفاوتی آن ها هم به به حساب کاربری شما وارد شوند. پس امنیت شما در این بین به خطر می‌افتد.

خرید شماره مجازی ارزان یکی از خدماتی است که سایت ما در اختیار کاربران خود قرار داده و این اطمینان را به آن‌ها می‌دهد که می‌توانند به سادگی و تنها با مبالغ بسیار کمی این شماره ها را دریافت کنند. اگر سری به سایت های مختلفی زده باشید مطمئناً با قیمت‌هایی مواجه می‌شوید که شاید چندان به صرفه نباشد، اما ما امکانی را در اختیار کاربران خود قرار دادیم که بتوانند با حداقل هزینه یک شماره اختصاصی برای خود داشته باشند.


 جمع بندی

آموزش استفاده از شماره مجازی مقاله ای بود که بسیاری از کاربران درخواست کرده بودند تا ما آن را نگارش کنیم و در اختیار کاربران سایت قرار دهیم. مطمئنا با استفاده از این مقاله حال دیگر می توانید از این شماره ها برای مصارف مختلفی استفاده کنید. اگر هنوز شماره‌ای برای خود ندارید یا اینکه از شماره های رایگان استفاده می کنید، توصیه می کنیم برای حفظ امنیت خود از شماره های دائمی و متنوعی که ما در اختیارتان قرار می دهیم، استفاده کنید.
 

08 اسفند 1402
سلام ایا استفاده از این شماره ها در ساخت ایمیل امنیت ایمیل را هم از لحاظ پیگیری افزایش میدهند

سرویس های محبوب

موارد بیشتر