وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان

31 فروردین 1403
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان

بسیاری از افراد نمی خواهند برای خرید شماره مجازی هزینه ای صرف کنند و می خواهند از امکان ساخت شماره مجازی رایگان بهره ببرند. برای این کار برنامه های مختلفی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. اما در هنگام استفاده از این برنامه ها با چالش هایی مواجه می شوید که ممکن است کمی کار سخت شود.

به طور مثال برخی از این برنامه ها چندان مثل قبل کارساز نیستند و افراد نمی توانند از آن استفاده کنند. اما در کل استفاده کردن از این گونه شماره ها مزایای بسیار زیادی دارند و ما در مقالات جداگانه ای در مورد قیمت شماره مجازی و شماره مجازی چیست صحبت کردیم.

بسیاری از سرمایه گذاران و یا کسب و کارها از این شماره ها برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند. اما این به معنی غیر کاربردی بودن برای کاربران عادی نیست. بسیاری از کاربران عادی نیز از این شماره ها استفاده می کنند تا بتوانند امنیت حریم خصوصی خود را تضمین کنند. 

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ | مرجع رسمی شماره مجازی در ایران

گفتیم که در مقالات مختلفی در مورد این موضوع صحبت کردیم، اما در این بخش هم گریزی به این موضوع می زنیم. اگر توضیح ساده تری در مورد این شماره ها ارائه کنیم به این صورت می شود که شما می توانید با داشتن چنین شماره هایی امکان برقراری تماس یا دریافت پیامک را داشته باشید.

در واقع این شماره ها به صورت فیزیکی مانند سیم کارت گوشی در اختیارتان قرار نمی گیرد و می توانید بدون محدودیت مکانی و در هر نقطه ای از آن ها استفاده کنید، تنها کافی است تا به اینترنت متصل شوید و از اپلیکیشن های مخصوص این کار بهره ببرید.

با استفاده کردن از این شماره ها می توانید در شبکه های اجتماعی و یا پیام رسان های بسیاری؛ امکان ثبت نام را داشته باشید. احتمالا به سایت های مختلفی سر زده باشید که برای ثبت نام در آن ها نیاز به وارد کردن شماره تلفن خود دارید. در چنین شرایطی بسیاری از افراد تمایلی ندارند تا از شماره شخصی خود استفاده کنند و به همین دلیل روی به سمت استفاده کردن از این شماره‌ها می‌آورند تا بتوانند هویت خود را ناشناس معرفی کنند.

کاربرد شماره مجازی

بعد از این که متوجه شدید این شماره ها چه هستند حال نوبت آن می‌رسد که بدانید به چه دردی می خورند و در چه جاهایی می توان از آن ها استفاده کرد. در حالت کلی استفاده کردن از این شماره ها مزایای بسیار زیادی را برای فرد به همراه دارد، اما برخی از این مزایا آنقدر مهم هستند که باعث می‌شود تا افراد علاقه بسیار زیادی به استفاده کردن از این گونه شماره‌ها داشته باشند.

به طور مثال برای بسیاری از ما به وجود آمده که دوست داریم تا چندین حساب کاربری متفاوت در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مختلف داشته باشیم، در چنین شرایطی نمی توانیم با استفاده از یک سیم‌کارت این کار را انجام دهیم و ناچار به استفاده کردن از سیم کارت های متفاوتی هستیم که هر کدام از آن ها برای دریافت کد تایید یا انجام امور دیگر، نیازمند قرار دادن سیم کارت در گوشی تلفن همراه است.

اما به سادگی شما می توانید از این شماره ها استفاده کنید و با استفاده از اپلیکیشن هایی که به شکل به خصوصی برای این کار ساخته شده اند، امکان دریافت تماس یا پیام کوتاه را داشته باشید و به راحتی چندین اکانت متفاوت در شبکه های اجتماعی مختلف داشته باشید. اما زمانی که از ساخت شماره مجازی رایگان استفاده کنید؛ می توانید این مزایا را دریافت کنید. اما در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه می‌کنیم که باعث می‌شود تا دیدگاه شما تغییر پیدا کند.

مزیت دیگری که در هنگام استفاده کردن از این شماره ها به دست می آورید این است که به طور مثال کسانی که می خواهند با شرکت های بین المللی در تماس باشند به طوری که این شرکت ها نتوانند تشخیص دهند که فرد از ایران با آن ها تماس گرفته یا از جای دیگری، می‌توانند از این شماره ها استفاده کنند تا مبدا تماس مشخص نشود.

همچنین گاهی اوقات پیش می آید که افراد می خواهند با خارج از کشور تماس بگیرند و با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند، در چنین شرایطی معمولاً از تلفن های ثابت استفاده می‌شود که هزینه‌های بسیار زیادی را به فرد تحمیل می کند و این کار باعث می‌شود تا برای یک صحبت ساده که شاید دو تا سه دقیقه طول بکشد، هزینه هنگفتی از فرد دریافت شود.

مطلب پیشنهادی : امنیت شماره مجازی

اما رفته رفته امکانات جالب تری به شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها اضافه شده که در آن افراد می‌توانستند به راحتی امکان برقراری تماس با افراد مختلف را از طریق اینترنت داشته باشند. در واقع این گونه ارتباطات این روزها جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و می توان دید که در بسیاری از تماس ها افراد از این روش برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. 

اما اگر بخواهیم یک قدم جلوتر برویم و با افرادی صحبت کنیم که محدود به اپلیکیشن نباشیم، می‌توان از شماره های مجازی استفاده کرد. به طور مثال زمانی که شما از طریق واتس‌اپ قصد دارید تا با فرد دیگری تماس بگیرید این فرد باید در اپلیکیشن واتس‌اپ حضور داشته باشد تا با او ارتباط برقرار کنید. در صورتی که اینترنت این فرد متصل نباشد شما نمی توانید با او تماس بگیرید. 

اما زمانی که از شماره های مجازی استفاده می کنید امکان دریافت و یا برقراری تماس با شماره های موبایل و یا ثابت خارجی را دارید. با چنین امکانی اگر فرد به اینترنت هم متصل نباشد شما می توانید به تلفن همراه او زنگ بزنید و صحبت خود را در میان بگذارید.

در واقع می‌توان اینگونه گفت که شماره های مجازی یک قدم از این اپلیکیشن‌ها جلوتر هستند و امکانات جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهند. البته امکانات دیگری نیز وجود دارد که در ادامه مقاله ساخت شماره مجازی رایگان به آن اشاره می کنیم.

گفتیم که امکانات دیگری در هنگام استفاده کردن از این شماره ها وجود دارد که می توانید از آن ها بهره مند شوید. به طور مثال اگر قصد ثبت نام در سایت های مختلفی را داشتید که این سایت ها اجازه دسترسی به شما را نمی دهند، باید گفت که با استفاده کردن از این شماره ها می توانید به راحتی ثبت نام خود را تکمیل کنید.

دلیل عدم تایید حساب کاربری که با شماره ایرانی ثبت می‌شود این است که این سایت‌ها به دلیل تحریم ها اجازه دسترسی به کاربران ایرانی را نمی دهند و اگر کاربری با شماره ایران در این سایت ها ثبت نام کند مطمئناً نمی تواند درخواست خود را تکمیل کند.

در صورتی که شما می‌توانید با ساخت شماره مجازی رایگان این امکان را دریافت کنید که به سادگی از این سرویس ها بهره ببرید همچنین کاربردهای دیگری نیز وجود دارد که ما در مقالات مختلفی به آن ها اشاره کردیم و در اینجا لازم بود تا این کاربردها را معرفی کنیم تا شما بتوانید بیشتر از اهمیت استفاده کردن از شماره های مجازی مطلع شوید.

نحوه ساخت شماره مجازی رایگان

چگونه شماره مجازی رایگان بسازم؟ | مرجع رسمی شماره مجازی در ایران

ساخت شماره مجازی رایگان با استفاده از برنامه‌هایی انجام می‌شود که این برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید برای ساخت اکانت تلگرام با شماره مجازی، واتس‌اپ یا هر پیام رسان دیگری از این شماره ها بهره ببرید. اما همان طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد برخی از این برنامه‌ها دیگر نمی‌توانند کارایی گذشته را داشته باشند و شاید بهترین راه خرید دائمی شماره مجازی باشد.

چرا که بسیاری از این اپلیکیشن‌ها شماره ها را به صورت اشتراکی در اختیار افراد مختلف قرار می‌دهند و همین نکته سبب می‌شود تا کمی امنیت آن ها با مشکل مواجه شود. اما ما سعی می کنیم بهترین برنامه ها را به شما معرفی کنیم که از طریق آن ها بتوانید یک شماره برای خود ایجاد کنید.

Nextplus

اولین برنامه ای که قصد معرفی آن را داریم نکست‌پلاس است که یکی از بهترین برنامه ها برای ساخت این شماره‌ها است. این برنامه می تواند شماره های مختص به کشور فیلیپین را برای شما تولید کند که با وارد کردن آن در برنامه مربوطه کد تاییدی به این شماره ارسال می شود و با وارد کردن کد تایید می‌توان به حساب کاربری جدید خود وارد شوید.

در قدم اول بهتر است که به اپ استور هایی مانند گوگل پلی مراجعه کنید تا بتوانید امکان نصب این برنامه را داشته باشید. بعد از اینکه برنامه را دانلود و نصب کردید کار زیادی وجود ندارد و می توانید ثبت نامی در این اپلیکیشن داشته باشید.

اپلیکیشن با بررسی موقعیت مکانی شما و همچنین حساب کاربری ایجاد شده شماره مورد نظر را برای شما تولید می کند. در واقع یک پروسه بسیار کوتاه و مختصر برای ساخت شماره با استفاده از این برنامه وجود دارد که تنها کافی است در این برنامه ثبت نام کنید و روند تایید قوانین را انجام دهید.

textNow

از جمله برنامه‌های بسیار محبوبی که برای ساخت شماره مجازی رایگان از آن استفاده می‌شود، همین برنامه است که امکانات جالبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و همین نکته باعث شده تا محبوبیت زیادی بین این کاربران داشته باشد.

اما در نسخه های جدید امکانات بهتر و شرایط بهتری در اختیار افراد قرار گرفته تا بتوانند شماره هایی را تولید کنند. چون در گذشته زمانی که از این اپلیکیشن استفاده می شد در واقع برای ثبت نام نیاز به وارد کردن شماره تلفن همراه بود که موضوع کمی برای ایرانیان سخت می شد و نمی توانستند به خوبی از این اپلیکیشن استفاده کنند.

به همین دلیل در نسخه‌های جدیدتری که ارائه شده امکان ثبت نام از طریق حساب کاربری فیس بوک نیز به این اپلیکیشن اضافه شده است و می‌توانید تنها با لاگین کردن در اکانت فیسبوک خود امکان استفاده از این اپلیکیشن را داشته باشید. 

اما نکته دیگری که وجود دارد، این است که بسیاری از افراد بعد از اینکه ثبت نام خود را انجام می دهند با یک چالش مواجه می شوند که نمی‌توانند برای قرار دادن کد منطقه چه شماره و یا عددی را وارد کنند. در این قسمت تنها کافی است تا عدد ۹۸۸ را قرار دهید تا بتوانید بقیه روند ساخت شماره مجازی رایگان را در پیش بگیرید.

در بالا اشاره کردیم زمانی که از این برنامه ها استفاده می کنید نمی توانید مطمئن باشید که با استفاده از آن ها دیگر برای همیشه می‌توانید یک شماره مجازی برای خود داشته باشید. این موضوع به دلایل مختلفی انجام می‌شود به طور مثال هر موقع که این اپلیکیشن ها بخواهند می توانند شماره مجازی شما را از دسترس خارج کنند.

همچنین در سمت دیگر بسیاری از این شماره ها به صورت اشتراکی در اختیار شما قرار می گیرند و نمی توانید به صورت کامل روی امنیت آن ها حساب کنید. چرا که ممکن است در نقطه دیگری فردی از این شماره ها استفاده کرده باشد و اگر امکان دسترسی شما به حساب های کاربری که با استفاده از این شماره ایجاد کرده‌اید وجود نداشته باشد، در این صورت بهترین گزینه برای شما می تواند همان خرید شماره مجازی باشد. چرا که این شماره ها به صورت دائمی در اختیار فرد قرار می‌گیرد و مانند سیم کارت روی گوشی شما نصب نمی شود.

در هنگام استفاده کردن از این شماره ها برای پیام رسان‌هایی مانند تلگرام، باید دقت زیادی داشته باشید چرا که اگر نتوانید در مدت زمان مشخصی از این حساب کاربری خود استفاده کنید، تمامی اطلاعات آن از دست می‌رود و به نوعی شما به شماره‌ای نیاز دارید که بتواند مثل سیم کارت شما عمل کند و دسترسی دائمی برایتان ایجاد کند. بدون شک استفاده کردن از این برنامه ها نمی تواند راهکار مناسبی باشد، اما در کل می توانید از آن ها برای ساخت موقتی این شماره ها استفاده کنید.

Smartcall

از این برنامه هم برای ساخت شماره مجازی رایگان استفاده می شود و به حجم کم آن معروف است که برای برخی افراد می‌تواند جالب باشد. در واقع امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیارتان قرار می دهد باعث می شود که بتوانید به سادگی به محیط ساده و قابل درکی دسترسی داشته باشید و با ثبت نام در این اپلیکیشن می توانید امکان دریافت شماره خود را داشته باشید. این اپلیکیشن می تواند شماره های مختص به کشور اندونزی که با پیش شماره +62 شروع می شوند را در اختیارتان قرار دهد.

Talk2

این برنامه برای دو سیستم‌ عامل اندروید و iOS در دسترس کاربران قرار گرفته و می توانید از آن استفاده کنید. همچنین یکی از محبوب ترین برنامه هایی است که بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند. نحوه کار کردن با این اپلیکیشن هم مانند برنامه‌هایی است که در بالا معرفی شد و چندان تفاوتی ندارد.

اما شماره‌ای که در اختیار شما قرار می گیرد با پیش شماره +63 است که مربوط به شماره مجازی کشور فیلیپین است. همچنین با استفاده کردن از این اپلیکیشن می توانید شماره خود را بسازید اما برای استفاده کردن از آن نیاز است تا حساب کاربری خود را شارژ کنید.


جمع بندی

در این مقاله همه چیز در مورد ساخت شماره مجازی رایگان در اختیارتان قرار گرفت و مطمئناً شما می توانید از هر کدام از این اپلیکیشن ها استفاده کنید تا بتوانید شماره هایی را به صورت رایگان برای خود داشته باشید. اما دقت کنید که همیشه استفاده کردن از این شماره ها نمی تواند برای شما سودمند باشد.

در واقع زمانی این شماره ها می توانند کارایی خوبی برای شما داشته باشند که از سایت های معتبری آن ها را خریداری کرده باشید. ما این تضمین را به شما می دهیم که به یک شماره اختصاصی و دائمی دسترسی خواهید داشت که جز شما در اختیار هیچ فرد دیگری قرار نگرفته و با خیال راحت می توانید حساب کاربری در شبکه های اجتماعی مختلف ایجاد کنید. 
 

12 اسفند 1401
شسیشسی

سرویس های محبوب

موارد بیشتر