وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

امنیت شماره های مجازی چگونه است؟

05 اردیبهشت 1403
امنیت شماره های مجازی چگونه است؟

اگر به دنبال این نکته هستید که بدانید امنیت شماره های مجازی چگونه است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی نکات مربوط به امنیت این نوع شماره ها را در اختیارتان قرار دهیم. مطمئنا شما دوست ندارید تا امنیت خود را در خطر بیندازید و احتمالاً شنیده باشید که افراد از شماره های مجازی استفاده می کنند که از این طریق بتوانند امنیت خود را تضمین کنند.

اما چه عواملی باعث می شود تا چنین بحثی به وجود بیاید و بسیاری به این فکر کنند که استفاده کردن از این شماره ها ممکن است خطراتی برای آن ها داشته باشد. در این مقاله به صورت کامل به توضیح تمامی این مباحث می‌پردازیم و نکاتی را در اختیارتان قرار می دهیم که به خوبی بدانید چقدر امنیت می تواند مهم باشد .

 

شماره مجازی چیست؟

امنیت شماره مجازی | مرجع رسمی شماره مجازی

قبل از اینکه به بررسی این موضوع بپردازیم بهتر است تا توضیح مختصری در مورد شماره های مجازی ارائه کنیم. این شماره ها به صورت اینترنتی در اختیار شما هستند. یعنی اینکه شما نمی توانید به صورت فیزیکی یک سیم‌کارت درون تلفن همراه خود داشته باشید و تنها با استفاده کردن از اپلیکیشن های خاصی می توانید امکان استفاده از این شماره‌ها را داشته باشید.

این شماره ها با استفاده از اینترنت کار می کنند یعنی اینکه شما برای برقراری تماس با افراد مختلف می توانید به اینترنت متصل شوید و در اپلیکیشن مورد نظر شماره تلفن شخص را وارد کرده و اقدام به برقراری تماس کنید. مزیت‌های بسیاری در هنگام استفاده کردن از این شماره ها دریافت می کنید که مطمئناً تمامی آن ها باعث می شود تا شما ارتباطات بهتری با افراد مختلف داشته باشید.

منتها یکی از نکات قابل توجه و مهمی که در هنگام استفاده از این شماره ها به دست می آید را برایتان توضیح می دهیم تا ابتدا کمی با مزایای استفاده کردن از این شماره ها آشنا شوید و سپس به بررسی موارد دیگری که مربوط به امنیت آن ها می‌شود، می‌پردازیم.

تصور کنید شما یکی از اقوام و یا دوستانتان در خارج از کشور حضور دارد که می‌خواهید با او تماس بگیرید، مطمئناً روش های مختلفی برای این کار وجود دارد و شما می توانید از هر کدام از آن ها استفاده کنید. اولین روشی که چندان هم از آن استفاده نمی شود، همان تماس مستقیم با استفاده کردن از خط داخلی و برقراری تماس با خارج از کشور است.

مطمئنا این روش هزینه های بسیار زیادی را روی دست شما می‌گذارند و اصلاً توصیه نمی شود که از این روش استفاده کنید. روش دیگری نیز وجود دارد که در حال حاضر بسیاری از افراد از این امکان برای برقراری تماس استفاده می کنند، این روش استفاده کردن از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی است. در حال حاضر اگر از هر کدام از این شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، می توانید مشاهده کنید که امکان برقراری تماس با کاربران دیگر، به این پلتفرم ها اضافه شده و شما می‌توانید به سادگی با دیگران در ارتباط باشید.

منتها روش بهتری برای این کار وجود دارد و شما برای اینکه بتوانید تماسی را با یک فرد داشته باشید نیازی نیست شخص مورد نظر آنلاین باشد. همان طور که می‌دانید زمانی که از اپلیکیشن تلگرام، اینستاگرام یا … برای برقراری تماس استفاده می کنید، نیاز است تا فرد حتما به اینترنت متصل شده باشد و در این شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشد.

اما زمانی که شما از شماره های مجازی استفاده کنید این محدودیت را بر می دارید و می توانید با تلفن ثابت و یا تلفن همراه فرد؛ ارتباط برقرار کنید نیازی نیست اصلا نگران هزینه ها باشید، چرا که هزینه آن با اینترنت محاسبه می‌شود و مطمئناً بسیار به صرفه تر از روش های گفته شده است. تا به حال بسیاری از افراد از اپلیکیشن‌های مختلف برای این کار استفاده می‌کردند اما در حال حاضر بهترین روش، استفاده کردن از شماره های مجازی است.

 

امنیت شماره‌های مجازی

چگونه از امنیت شماره مجازی مطمئن شویم؟ | مرجع رسمی شماره مجازی

بسیاری تصور می کنند که اگر شماره های مجازی را از سایت های مختلفی هم خریداری کنند ممکن است مشکلات بسیاری برای آن ها به وجود آید. اما ما در این قسمت به طور کامل توضیح می دهیم که در چه صورتی ممکن است با خطرات گوناگونی مواجه شوید. ابتدا برای خرید شماره مجازی باید سایت های معتبری را انتخاب کنید که مطمئن شوید شماره ها را به صورت دائمی در اختیارتان قرار می دهد و این شماره ها به صورت اشتراکی در اختیارتان قرار نمی گیرد.

اما در سمت دیگر افرادی هستند که از روش های رایگان برای استفاده کردن از این شماره ها استفاده می کنند که همین روش های رایگان حریم خصوصی افراد را با چالش‌های بسیار زیادی مواجه می کند. چندی پیش فردی به ما مراجعه کرد که از اپلیکیشن های رایگان برای ساخت شماره مجازی استفاده کرده بود و پس از مدتی شماره از دسترس خارج می‌شود و در اختیار فرد دیگری قرار می‌گیرد.

این فرد که اطلاعات مهمی را در شبکه‌های اجتماعی خود ذخیره کرده بود، نمی‌تواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشد و به همین دلیل به دنبال راهی برای بازگرداندن آن اطلاعات بود که هیچ گونه راهی برای این کار وجود نداشت و کسی نمی توانست به شماره قبلی این فرد دسترسی داشته باشد.

عملاً تمامی اطلاعات از دست رفته بود. این مشکلات در صورتی به وجود می‌آید که فرد از شماره های رایگان و اپلیکیشن های نامعتبر برای این کار استفاده کند. هرچند که بسیاری از همین اپلیکیشن های معتبر هم این شماره‌ها را برای مدت زمان کوتاهی در اختیارتان قرار می دهند و شما نباید در هنگام استفاده از آن ها، اطلاعات مهمی را روی این شماره ها ذخیره کنید.

دومین مبحثی که وجود دارد این است که بسیاری از افراد تصور می کنند، اگر از شماره های مجازی کار کرده که افراد آن ها را در اختیار دیگران قرار می دهند، استفاده کنند می توانند خرید به صرفه تری داشته باشند و با هزینه های بسیار کمی این شماره ها را در اختیار خود قرار دهند. اما اصلا اینگونه نیست و مطمئناً کسانی که اقدام به فروش این شماره ها می کنند، می توانند به تمامی اطلاعاتی که روی آن منتشر می‌شود، دسترسی داشته باشند.

پس این موضوع را در نظر بگیرید که هیچ وقت از شماره هایی که قبلاً توسط افراد دیگری استفاده شده اند، استفاده نکنید. موضوع دیگری که در این بین به وجود می آید این است که بهتر است اطلاعات مهم خود را روی هیچ کدام از این شماره ها قرار ندهید چرا که ممکن است توسط افراد دیگری این اطلاعات از دست برود. بهترین راه این است که در هنگام استفاده از این شماره ها تنها اطلاعاتی که چندان برایتان مهم نیستند را روی آن ها قرار دهید.

اما برخی افراد نیز هستند که از این روش برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند. آن ها با استفاده کردن از شماره های مجازی هویت خود را ناشناس جلوه می دهند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کنند. هرچند که شماره های مجازی به وجود آمده اند تا امنیت برخی از افراد را تأمین کنند، اما عده زیادی نیز هستند که از این موقعیت سوء استفاده می‌کنند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

حتماً باید این نکته را بدانید که با توجه به معیارهای مختلفی امنیت خود را تامین کنید و در دام این افراد نیفتید. اما مطمئناً اگر خودتان بخواهید شخصاً امکان استفاده از این شماره ها را داشته باشید، می توانید از سایت های معتبری این شماره ها را تهیه کنید که به صورت دائمی در اختیارتان قرار داده می شود.


استفاده کردن از شماره های مجازی

در این مقاله که در خصوص امنیت شماره های مجازی بود، توضیح کاملی در مورد این که چه خطراتی ممکن است برای شماره ها وجود داشته باشد، پرداختیم. در این قسمت حال نوبت به این می رسد تا کمی هم در مورد مزایای استفاده کردن از آن ها صحبت کنیم. بدون شک این شماره ها می تواند ویژگی های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد که بتوانید در کسب و کارتان و یا در زندگی شخصی از آن ها استفاده کنید.

بسیاری از افراد نمی‌خواهند در زمان استفاده از اپلیکیشن های مختلفی از شماره شخصی خود استفاده کنند. به همین دلیل روی به سمت استفاده کردن از یک شماره دیگر می آورند، اما گاهی اوقات استفاده کردن از یک سیم کارت مجزا برای این کار می تواند چالش های بیشتری را برای فرد به همراه داشته باشد.

اینکه هر بار برای استفاده نیاز است تا سیم کارت خود را تعویض کنید یا اینکه پس از مدتی که دیگر نیازی به شماره نداشته باشید، باید سیم کارت خود را دور بیاندازید. اما اگر از شماره های مجازی استفاده کنید، با هزینه بسیار کمی می توانید یک شماره برای خود داشته باشید که تنها روی یک اپلیکیشن کار می‌کند و دیگر نیازی نیست تا هر بار سیم کارت خود را تعویض کنید.

دومین مزیتی که استفاده کردن از این شماره ها برای افراد دارد، نداشتن محدودیت مکانی است. یعنی زمانی که شما در کشور دیگری حضور دارید؛ می توانید شماره یک کشور مشخص را داشته باشید و از آن برای دریافت و برقراری تماس استفاده کنید.

به طور مثال افراد بسیار زیادی در ایران هستند که می‌خواهند شماره کشورهای مختلفی را داشته باشند. این کار به سادگی و با استفاده کردن از شماره های مجازی امکان پذیر است و افراد می‌توانند تمامی این روند را انجام دهند. به راحتی شما می توانید به خرید شماره مجازی تلگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی را از هر کشوری بپردازید.

 

کاربرد شماره مجازی

شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ | مرجع رسمی شماره مجازی

بسیاری از افراد در هنگامی که می خواهند اطلاعاتی در مورد امنیت شماره های مجازی به دست آورند، به این نکته نیز دقت می‌کنند که در چه جاهایی ما می توانیم از این شماره ها استفاده کنیم و از مزایای آن ها بهره مند شویم. مطمئنا در مکان های مختلف شما می توانید از این شماره ها استفاده کنید و مزایای بیشمار آن ها را دریافت کنید.

مزایایی که در بالا گفته شد تنها بخشی از امکاناتی است که این شماره ها در اختیار شما قرار می دهند و می توانید از آن ها بهره ببرید. حال می خواهیم نکات دیگری را بررسی کنیم که شما در هنگام استفاده کردن از این شماره ها می توانید از چه پلتفرم هایی استفاده کنید.

یکی از اولین کاربرد هایی که بسیاری از افراد قصد دارند تا از شماره های مجازی برای آن استفاده کنند، ثبت نام در پیام رسان واتس‌اپ است. درخواست های بسیار زیادی برای خرید شماره مجازی واتس‌اپ برای ما ارسال می شود که اشخاص می‌خواهند از این طریق امنیت خود را حفظ کنند.

همچنین یکی دیگر از کاربردهای آن استفاده برای ثبت نام در تلگرام است که مطمئنا شما هم به این موضوع واقف هستید که با استفاده کردن از این شماره ها می توانید ثبت نام موفقی را در این پیام رسان ها و یا شبکه‌های اجتماعی دیگر داشته باشید.

منتها سایت هایی وجود دارند که متاسفانه ما نمی‌توانیم از این سرویس ها بهره ببریم و ویژگی های آن ها را دریافت کنیم. به همین دلیل نیاز به ثبت نام با هویت دیگری داریم اما در هنگام وارد کردن شماره تلفن همراه باید دقت زیادی به آن داشته باشید.

چرا که اگر از شماره اصلی خود استفاده کنید اجازه ثبت نام در این سایت ها به شما داده نمی‌شود و نمی‌توانید از مزایای آن ها بهره مند شوید و به همین دلیل یکی دیگر از اهمیت شماره های مجازی در اینجا مشخص می‌شود که می‌توان از آن‌ها برای ثبت‌نام نیز استفاده کرد.

شرکت ها و کسب و کارهای بسیار زیادی نیز هستند که از این شماره ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند. به طور مثال طبق تحقیقاتی که انجام شده مشتریان از این شماره ها استقبال می کنند و با استفاده کردن از آن ها می توان یک اعتبار ویژه‌ای به کسب و کار خود داد.

همچنین زمانی که کسب و کارها مشتریانی در یک نقطه مشخص دارند می توانند با استفاده کردن از شماره هایی که به شکل اختصاصی برای یک شهر تعیین شده از امکانی بهره مند شوند که مشتریان محلی خود را راضی نگه دارند. طبق تجربه، مشتریان دوست دارند تا با کسب و کارهایی ارتباط بگیرند که در نزدیکی آن ها هستند و این حس نزدیکی را می‌توان با استفاده کردن از این شماره ها به فرد القاء کرد.


جمع بندی

امنیت شماره های مجازی چگونه است، جزء پرتکرارترین سوالاتی بود که ما در این مقاله به طور کامل به آن پاسخ دادیم و به خطراتی اشاره کردیم که افراد ممکن است در هنگام استفاده کردن از شماره های مجازی آن را تجربه کنند. منتها زمانی که شما از سایت های معتبری این شماره ها را خریداری کنید، چنین چالش‌هایی برایتان به وجود نخواهد آمد و می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. برای خرید هم می توانید از منوی بالا استفاده کنید و بر اساس لیست کشورها و لیست پلتفرم های مختلف شماره مجازی مختص به هر پلتفرم را دریافت کنید.

سرویس های محبوب

موارد بیشتر